Logotip INNOMNIUM®

Certamen
"ODS Youth Academy Challenge"

Impulsar les ments del demà vers un progrés innovador, emprenedor i sostenible a Terres de l’Ebre.

Projectes proposats pels alumnes de batxillerat dels IES de Terres de l'Ebre per respondre als reptes que planteja el territori. El millor projecte resultant dels treballs de recerca premiarà als integrants de l'equip guanyador amb beques pel primer curs universitari.

Recaptat

5.000€ de 6.000€

Recaptat

Escull la teva aportació

Donació amb targeta de crèdit, dèbit o PayPal.

Projectes participants

Objectius

  • Sensibilitzar dels problemes mediambientals que amenacen el Delta de l’Ebre.
  • Identificar solucions que donin resposta a la problemàtica mediambiental, social i econòmica del territori.
  • Detectar talent, augmentar la vocació científica i incentivar el compromís, entre els joves, per protegir i restaurar la integritat del sistema ecològic de les Terres de l’Ebre.
  • Promoure la divulgació de la ciència i les accions col·laboratives que generin un canvi constructiu per aconseguir formes de vida més diverses i sostenibles.
  • Donar a conèixer experiències d’escoles, instituts i entitats que contribueixin a construir un món més sostenible.
  • Fomentar l’emprenedoria cívica i la participació digital dels joves en els processos d’innovació oberta i descoberta emprenedora.
  • Potenciar les experiències que afavoreixin el coneixement i la divulgació dels objectius de la Reserva de la Biosfera de les Terres de l’Ebre, i impulsar el coneixement de la Carta de la Terra.

Jurat

El jurat estarà integrat per representants de: instituts participants, Serveis Educatius a les Terres de l’Ebre, el centre de recerca IRTA i altres experts en els àmbits temàtics del certamen, i la Fundació Innomnium.

Valoració del jurat

Els criteris de valoració es basen en:

  • Recerca: la investigació realitzada sobre la temàtica en qüestió i el seu grau de consulta i interacció a la xarxa digital de coneixement 4dLife (25 punts).
  • Innovació: les solucions proposades per respondre als reptes plantejats en els projectes (25 punts).
  • Creativitat: la creativitat i la qualitat tècnica del vídeo (25 punts).
  • Impacte social: els beneficis socials previstos en el territori de les solucions proposades per fer front a la problemàtica plantejada (25 punts).

Col·laboradors

Projectes participants

Objectius

  • Sensibilitzar dels problemes mediambientals que amenacen la transregió dels efectes negatius derivats del fenomen del despoblament i l’envelliment de la població.
  • Identificar solucions que donin resposta a la problemàtica mediambiental, social i econòmica del territori.
  • Detectar talent, augmentar la vocació científica i incentivar el compromís, entre els joves, per protegir i restaurar la integritat del sistema ecològic del territori.
  • Promoure la divulgació de la ciència i les accions col·laboratives que generin un canvi constructiu per aconseguir formes de vida més diverses i sostenibles.
  • Donar a conèixer experiències d’escoles, instituts i entitats que contribueixin a construir un món més sostenible.
  • Fomentar l’emprenedoria cívica i la participació digital dels joves en els processos d’innovació oberta i descoberta emprenedora.
  • Potenciar les experiències que afavoreixin el coneixement i la divulgació dels objectius de desenvolupament sostenible (ODS) de les Nacions Unides.

Jurat

El jurat estarà integrat per professors/es dels Instituts participants, Serveis Educatius de les comarques de la transregió, experts en els àmbits temàtics del certamen, i membres de les entitats organitzadores del certamen.

Valoració del jurat

Els criteris de valoració dels treballs de recerca es basen en:

  • Recerca: la investigació realitzada sobre la temàtica en qüestió i el seu grau de consulta i interacció a la xarxa digital de coneixement wecanCRIT (25 punts).
  • Innovació: les solucions proposades per respondre als reptes plantejats en els projectes (25 punts).
  • Creativitat: la creativitat alhora de trobar una solució (25 punts).
  • Impacte social: els beneficis socials previstos en el territori de les solucions proposades per fer front a la problemàtica plantejada (25 punts).

Els criteris de valoració dels treballs de disseny es basen, per a cada una de les tres entregues, en:

  • Impacte visual: contingut que capta l’atenció (25 punts).
  • Creativitat: la creativitat alhora d'expressar el contingut (25 punts).
  • Fàcil comprensió: mostrar la informació de forma clara i entenedora per a tothom (25 punts).
  • Impacte emocional: la capacitat d’emocionar amb el contingut (25 punts).

Col·laboradors

Cat